Eerste Week Australie - Reisverslag uit Sydney, Australië van Tim Martens - WaarBenJij.nu Eerste Week Australie - Reisverslag uit Sydney, Australië van Tim Martens - WaarBenJij.nu

Eerste Week Australie

Door: timmartens

Blijf op de hoogte en volg Tim

14 December 2010 | Australië, Sydney

Hello allemaal,

Nou de eerste week zit er op en het was een hele zware maar ook hele leuke week waarbij ik heel veel leuke mensen heb leren kennen.

Ik zal de voorgaande verslagen hierbij een beetje uitbreiden dus het kan zijn dat er dubbele dingen in de Blog staan.

De eerste dagen was eigenlijk niet zo heel spannend. We hebben verschillende dingen geregeld zoals bankrekening, medicare en taxfilenumber. Dit is eigenlijk allemaal om te kunnen en mogen werken in Australie.
In de avonden zijn we veel uit eten geweest waarbij ik voorlopig nog de bekende gerechten heb gegeten zoals hamburgers en friet. Dit eigenlijk om een fatsoenlijke maaltijd te eten na al dat vliegtuig voedsel (jhakie bah).

Na al het geregel was het tijd om wat van het land te gaan zien dus heb ik de optionele tour naar de Blue Mountains ondernomen. Hierbij zijn we door een tourgids genaamd Jimbo begeleid door de schitterende bergen die ongeveer 2 uurtjes rijden van Sydney af liggen.

Tijdens de wandeling de berg af zijn we langs een water val gekomen waar sommige mensen voor gingen staan maar helaas er moet er toch altijd weer 1 zijn die onder uit gaat. Ik mag geen namen noemen anders wordt ze kwaad.
Gedurende de wandeling heeft Jimbo van alles uitgelegd maar in het kort samengevat de kleuren die de aboriginals gebruiken, daarvan kun je er 22 van vinden in de Blue Montains.
Na de wandeling zijn we met een treintje terug naar boven gegaan. hierna zijn we met Jimbo naar een plek gegaan waar we verschillende kangaroo hebben gezien.
Op de weg terug heeft Jimbo het verhaal over de drie zusters verteld wat een heel mooi verhaal is maar dan moet je eerst naar de blue montians zijn geweest voor je het begrijpt dus dat moeten jullie zelf maar een keer komen ervaren.

Na de heeeeeeelllleeeee mooie dag zijn we weer 2 uur terug naar het Hostel gereden om te gaan BBQen waarbij we ons eerste kangaroo biefstukje hebben gegeten.

De volgende dag hebben we een beetje gerelaxed waarna we om 5 uur zijn vertrokken voor een 6 uur durende rit naar het surfkamp waar we 2 nachten zouden verblijven.
Na een lange rit die toch vrij vlot is verlopen aangezien ik een groot gedeelte ervan heb geslapen zijn we aangekomen in het surfkamp wat echt in de middel of nowhere lag. hier hebben met behulp van wat lessen heeeeeelll goed leren van zon'n plank af te vallen en een enkele keer heb ik het gered tot aan het strand.
Het is toch moeilijker dan verwacht.
De tweede dag ging het wel een stuk beter maar was de zon ook in volle glorie aanwezig dus heb ik besloten om optijd de schaduw op te zoeken.

Al met al was het een super leuke ervaring die zeker voor herhaling in aanmerking komt maar er is nog een hoop te zien en te doen dus ik ga nu afsluiten en zal binnen kort wel wat van me laten horen.

De groeten

• 14 December 2010 - 21:32

Bob:

Hallo Tim
    Merk aan je verslag dat je je prima vermaakt en al het nodige in korte tijd hebt ondernomen om e.e.a. te zien. Begrijp dat Sydney normaliter al een dure stad is maar rond kerst en oud en nieuw extreem duur is.
    Ben benieuwd waar je volgende stap naar toe is.
    We lezen het wel.
    Plaats nog wel ff en foto van jezelf bij je reisverslag is leuker dan het symbool wat er nu staat.

Gr en hou je taai Bob & Lijdia.

• 15 December 2010 - 13:27

Cindy:

Hey Tim,

Klinkt goed! Naast je "fatsoenlijke" maaltijden nu tijd voor je eerste tim tams? Pas op, zijn verslavend! Geniet ervan maar zo te lezen ben je daar al volop mee bezig. Groetjes, Cindy
    O ja, wat is je mailadres?