Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Tim Martens - WaarBenJij.nu Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Tim Martens - WaarBenJij.nu

Melbourne

Door: timmartens

Blijf op de hoogte en volg Tim

19 December 2010 | Australië, Melbourne

Nou hier zitten we dan in Melbourne Australie waar het op het moment heerlijk weer zou moeten zijn maar dat is het niet.

Nou mogen we hier eigenlijk niet klagen als ik de berichten uit Nederland hoor maar toch.
Het is hier op het moment tussen de 19 en 23 graden, bewolkt met af en toe een bui. Dus het lijkt er op de Nederlandse zomer. Van ozzies heb ik vernomen dat het tot midden volgende week ongeveer zo zal blijven maar dat daarna de temperatuur wel om hoog zal gaan.

Maar ik ben hier nu drie dagen en heb wat rond gekeken in Melbourne. Ben naar het Circuit van de Formule 1 en naar de Rod Laver arena geweest (waar de Australian open wordt gespeeld). Het was wel een groot stadion om te zien. Wat ook heel apart is, is dat ze een stadion ter grote van een fatsoenlijk voetbal stadion hebben voor het spelletje cricket. Echt heel apart aangezien we dit in Nederland totaal niet hebben.
Hier ben ik toen samen met ( hanno ) Jaap, Nick, Hanno en Jessy vertrokken naar het centrum.

Onderweg naar het centrum kwamen we bij het centraal station van Melbourne aan wat voor australische maatstaven toch een heel mooi gebouw is.
Toen we hier waren begon het te regen dus hebben Jaap, Nick, Hanno, jessy en ik ons toevlucht gezocht in de kerk waar nog een feestje gaande was. Hier hebben we ons toen maar bij aangesloten. Dit leverde ons een heerlijke gratis lunch op zoals een broodtje met zalm en nog meer van die lekker dingen.

Uiteindelijk zijn we van uit het centrum terug gelopen naar het hostel waar we toen heerlijk hebben gegeten en zijn begonnen aan een avondje bier drinken.

Nou ik ga afsluiten want ze staan op me te wachten.

De rest horen jullie nog wel.